E-mærket

Vilkår

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Bondeboutique.dk ejes af og drives af:
Møller Mode A/S
CVR-nr. 20223731
Rødovre Centrum 152
2610 Rødovre.
kundeservice@bondeboutique.dk
Tlf. 36 36 05 10

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på bondeboutique.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.


BETALING

Du skal være fyldt 18 år for at handle på bondeboutique.dk og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på "gå til kassen", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.
Indholdet i indkøbskurven kan ændres helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Betal". Herefter går din ordre videre til bondeboutique.dk
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.

Betaling og korttyper
Når du køber en vare på Bondeboutique.dk betales varen med betalingskort. Beløbet hæves først når varen er afsendes.
Du kan betale med følgende korttyper:
VISA/Dankort
VISA
VISA Electron
Mastercard
Maestro

Der tages IKKE gebyr ved betaling med betalingskort.


Afbetaling:

Her på shoppen kan du nu købe al dit tøj på afbetaling, helt uden renter og gebyrer. Vi har indgået en aftale med ViaBill der giver dig mulighed for at købe al dit tøj på afbetaling. Slip for at betale her og nu, og betal i stedet et mindre beløb pr. måned.

Fordele ved betaling med ViaBill
1. Det er rentefrit
2. Det er gebyrfrit
3. Du modtager dine varer før du betaler
4. Du får delt betalingen op i mindre bidder
5. Betal lidt af ordren hver måned i op til hele 24 måneder.

Sådan gør du
Find alle de varer du ønsker at købe og læg dem i kurven.
Vælg ViaBill som betaling på checkout siden.
Du vil blive videre ført til deres side, hvor du skal indtaste alle dine oplysninger
Du får en mail fra ViaBill og herefter afsender vi varerne fra shoppen.
Du skal være fyldt 18 år for at betale med ViaBill og du skal desuden have dansk personnummer og dansk folkeregisteradresse. For køb over 2000kr vil der komme mindre gebyr og rente på. Ved bestilling giver du desuden ViaBill tilladelse til at kreditgodkende dig. Hvis du køber for over 2.000kr kan godkendelsesprocessen tage længere tid de første gange du handler. Alle spørgsmål omkring kredit, gebyr osv bedes rettes til Viabill på 88 826 826 eller info@viabill.com


LEVERING

Vi leverer med Post Danmark. Leveringstiden er 1-2 hverdage. Fragten er Gratis ved køb over 499,95 kr. Ved ordre under kr. 499,95 er fragten er DKK 39,- der sendes kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Pakken kan også GRATIS afhentes i Bonde Boutique, Rødovre Centrum. Husk dog at medbringe ordrebekræftelse samt legitimation.


FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesretten udløber 14 dage fra den dag du:
- Har modtaget din vare
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, der er bestilt i samme ordre, og som leveres enkeltvis
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
Du skal inden for 14 fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til kundeservice@bondeboutique.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i disse betingelser. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage (strømper) kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle penge retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage


RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra
Tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage (strømper) kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle penge retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Fortryder du købet, skal du selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Bonde Boutique
Rødovre Centrum 152
2610 Rødovre

Du kan også bytte eller returnere din vare i en af vores fysiske butikker:

Rødovre Centrum 152, 2610 Rødovre
Waves, Over Bølgen 6C, 2670 Greve
RO's Torv 213, 4000 Roskilde
Lyngby Hovedgade 49E, 2800 Kgs. Lyngby
Jernbanegade 3, 4600 Køge

Husk blot at medbringe din kvittering fra dit Online køb.


REKLAMATIONSRET

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@bondeboutique.dk
Hvis vi beder dig sende varen ind til os, skal den sendes til nedenstående adresse:

Varen sendes til:
Bondeboutique.dk
Rødovre centrum 152
2610 Rødovre

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


PERSONDATA POLITIK

For at kunne handle på bondeboutique.dk skal du som minimum oplyse:
- Navn
- Adresse
- E-mailadresse
- Telefon/mobilnummer

Den dataansvarlige på Bondeboutique.dk er Direktør og ejer, Michael Møller.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som registret hos Møller Mode A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret på dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed til ejer Michael Møller via e-mail michael@bondeboutique.dk.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@bondeboutique.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen via https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintSta..., hvis betingelserne for at klage er opfyldt. Konkurrence- og forbrugerstyrelsen kan også kontaktes på: Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby. www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr